Welkom bij Unfathomable. Het is 1913. De stoomboot SS Atlantica is twee dagen geleden aan haar reis over de Atlantische Oceaan begonnen. Haar nietsvermoedende passagiers verwachten een kalme trip richting Boston, Massachusetts. Maar vreemde nachtmerries zorgen voor slapeloze nachten, er gaan geruchten de ronde over donkere figuren net onder de waterlijn en wanneer een lichaam gevonden wordt in de kapel begint de angst toe te nemen.
Diep in de Atlantische Oceaan wacht een groep geweldadige, onspreekbare monsters: de Deep Ones. Deze monsters hebben hun zinnen gezet op de SS Atlantica. Hun onderdanen – hybrides tussen mensen en Deep Ones – hebben het schip geïnfiltreerd om het tot zinken te brengen. Elke keer dat je Unfathomable speelt nemen één of meer spelers de rol van deze hybrides, met de taak om het schip in het geheim te saboteren.
Als gewone mens probeer je de Deep Ones te verslaan voordat de Atlantica te hard beschadigd is. Dit doe je terwijl je de vier cruciale grondstoffen van de stoomboot voorzichtig beheert. En tegelijk moet je nog uitzoeken welke van je medereizigers échte mensen zijn.