Feed the Kraken is een deductiespel voor 5 tot 11 spelers, met drie asymmetrische groepen. Alle spelers zitten misschien in dezelfde boot, maar ze willen verschillende richtingen uit! De trouwe matrozen moeten het schip veilig naar het vasteland brengen, terwijl de piraten ernaar verlangen om het schip in het geheim de Bermudadriehoek in te manoeuvreren. Ondertussen is een krankzinnige sekte bezig delen van de bemanning te overtuigen om hem te helpen de Kraken uit de diepte van de zee op te roepen.
Elke groep heeft dus een ander doel en wil een ander deel van het bord bereiken. Elke beurt zal het schip in een van de drie mogelijke richtingen varen — maar welke zal het zijn? De huidige kapitein en zijn gekozen luitenant zullen oude zeekaarten bestuderen en hun vaak tegenstrijdige bevelen doorgeven aan de verkozen navigator, die de uiteindelijke beslissing moet nemen. De rest van de bemanning zal ondertussen druk bezig zijn met rum drinken, gokken en elkaar verhalen vertellen over eeuwenoude zeemonsters.
Na elke navigatie worden de huidige luitenant en de navigator vervangen, en de kapitein moet iemand vinden die nuchter genoeg is om hun plaats in te nemen. Op dat moment mag elke speler mee discussiëren over hoe goed die laatste navigatie ging, wie verantwoordelijk is voor de huidige koers en wie in de toekomst de leiding zou moeten hebben. Overtuig je medespelers ervan dat het in hun belang is om jou de volgende luitenant of navigator te maken. Je kan natuurlijk ook voor muiterij kiezen en je wapens bovenhalen! Maar hoe lang kan jij die kapiteinspositie vasthouden? Eén verkeerde beslissing kan genoeg zijn om een nieuwe muiterij te starten!
Feed the Kraken bordspel preview
Bekijk Feed the Kraken op Boardgamegeek